Despre terapii eficiente in autism la IACB 2017

Posted on: 7 August, 2017

ABA este un sistem de invatare, care atunci cand se desfasoara intensiv, abordeaza foarte multe aspecte ale dezvoltarii copiilor, in termeni de comportamente. Iar in unele cazuri copiii fac progrese remarcabile ajungand intr-un an la o dezvoltare atat de frumoasa si armonioasa incat multi dintre cei din jur se intreaba daca diagnosticul initial a fost corect sau doar o exagerare.

De ce se pune aceasta intrebare? Pentru ca, de regula, recuperarea este anevoioasa si se desfasoara pe termen lung iar rezultatele de multe ori nu sunt pe masura asteptarilor, comportamentele dificile vin si pleaca, se diminueaza si dispar apoi reapar, progresul pe limbaj se vede greu, relatiile sociale se imbunatatesc dupa multe eforturi si de multe ori raspunsul copilului este minim si inconsistent.

In terapie rezultatele apar greu iar reusitele vin cu explozii de bucurie din partea terapeutilor si a parintilor, vin cu lacrimi, cu ras si plans amestecat, cu agonie si extaz, asteptari inselate dar si bucurii neasteptate. Viata cu autismul in preajma este de multe ori atat de imprevizibila si consumatoare de resurse incat bucuriile mici devin cele mai apreciate momente ale vietii de familie.

Copiii sunt atat de diferiti, programele sunt atat de individualizate si cu toate astea uneori progresele in terapia ABA se lasa greu asteptate. Cand spun ABA, ma refer la abordarile comportamentaliste in general (inclusiv VB, PRT, etc). Asteptarile legate de abordarea comportamentala ABA sunt imense aducand o presiune foarte mare pe copil, parinte si terapeut, copilul neavand alta optiune decat aceea de a face progresele pentru care toata lumea depune eforturi nemasurabile.

Si atunci intervin alte intrebari… cata terapie ABA? Pana cand? Daca nu ABA, atunci ce alte optiuni exista?  Ce stim despre alte terapii, cine le implementeaza si cu ce rezultate?

Care sunt resursele copilui, asteptarile adultilor si obiectivele de la terapie? Si mai ales, sunt acestea corelate corect?

Copiii au nevoie sa le fie scazute autostimularile pentru a invata, iar aici terapia de integrare senzoriala are propuneri care il ajuta mai bine pe copil sa participe la lectii si la viata lui.

PECS-ul sustine limbajul si stimuleaza vorbirea, accelerand procesul dezvoltarii limbajului si comunicarii, si uneori, fara PECS, progresele in ceea ce priveste limbajul verbal si mai ales comunicarea se vad greu, lent si inconsistent.

Logopedia sustine terapia ABA si fiecare program de terapie de recuperare al copiilor cu autism ar fi recomandat sa includa tehnici de stimulare si corectare a limbajului specific logopediei.

Grupurile de socializare sunt esentiale pentru a avea un program corect si complet. Avand in vedere faptul ca, in autism, cele mai mari dificultati se refera la relationare, socializare, comunicare si limbaj, un program care nu include aceasta componenta nu poate avea rezultatele cele mai bune. Socializare il ajuta pe copil sa invete sa demonstreze ceea ce stie intr-un grup de copii si adulti, il ajuta sa invete sa respecte regulile unui grup, sa astepte, sa imparta, sa imite, sa se joace, sa se bucure, sa participe la o viata care se apropie cat se poate de mult de viata de gradinita dar si de viata normala de familie.

Sunt multe terapii care ajuta copilul sa-si dezvolte potentialul, din fericire. Iar pentru ca, fiecare este unic, original si irepetabil, nu exista o reteta universal valabila care sa mearga la toti copiii, in aceeasi masura, cu acelesi rezultate. Daca am face cu totii doar terapie ABA ar fi la fel de grav ca in situatia in care nimeni nu ar face aceasta terapie.

In acesata toamna la IACB (International Autism Conference Bucharest) ne propunem sa aflam ce resurse avem in abordarea autismului, care ne sunt optiunile, ce terapii si-au dovedit eficienta, alaturi de terapia ABA, ne propunem sa intelegem mai bine copilul din spatele autismului, familia, si cum putem sa traim o viata implinita, alaturi de copii, in ciuda diagnosticului.

Va invitam sa intrati pe site-ul nostru www.iacb.ro si va asteptam in toamna la Conferinta, in Bucuresti, la Rin Grand Hotel, in 27-29 octombrie!

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Redirectionez 2%

2% pentru Autism

Centrul de Terapie pentru Copiii cu Autism

Centrul AITA ofera copiilor cu autism programe de terapie intensiva, timpurie, utilizand PECS, terapie comportamentala aplicata (ABA), logopedie, kinetoterapie, socializare, toate acestea alcatuite in urma evaluarilor initiale si periodice. La Centru fiecare copil lucreaza in camera sa, avand materialele sale si echipa sa de terapeuti si coordonatori cu multi ani de experienta in domeniu.

Facebook

http://www.facebook.com/ Asociatia AITA

Online

Stats

  • 599,159 hits
%d blogeri au apreciat asta: