Copii cu autism care au reusit

Posted on: 10 Ianuarie, 2015

Scoala AITAAndrei merge la scoala!

 

Autismul inregistreaza o crestere alarmanta in toate mediile, in toata lumea, estimandu-se ca in anul 2014 exista 1 copil cu tulburare de spectru autist la 68 de copii. Autismul apare mai des la baieti decat la fete (proportia fiind de 4 la 1).

In fiecare an un numar de 20 – 23 de copii fac terapie la AITA si in fiecare toamna sau primavara ne despartim de copiii care pleaca la gradinita sau la scoala, cu insotitor (shadow) sau fara. Literatura de specialitate semnaleaza ca un procent de 47% dintre copiii care sunt introdusi intr-un sistem de terapie profesionist si eficient, recupereaza dificultatile cu care se confrunta si ajung sa fie independenti. Suntem fericiti sa afirmam ca acest procent este valabil si in AITA, de unde in fiecare an copiii “recuperati” pleaca la gradinita si la scoala, si in viata.

Ceilalti 53% dintre copii inregistreaza progrese semnificative, mai mari sau mai mici, in functie de gravitatea diagnosticului, intensitatea autostimularilor, numarul de ore lucrate la Centru si acasa si varsta la care au intrat in program. Acesti copii pot invata sa isi comunice nevoile, invata deprinderi de autoservire si invata anumite cunostinte.

Andrei este unul dintre copiii care au facut terapie incepand de la varsta de 3 ani cu Daniela (Martinescu) Gavankar, fondatoarea AITA si coordonatoare a programelor de terapie ABA. Despre Andrei, mama lui spune:

“La varsta de 1 an si jumatate am inceput sa observam ca pierdea cunostinte deja acumulate (nu mai zicea mama, tata, papa, pa pa!); avea accese de tipete si se dadea cu capul de obiecte. Dadea din cap si plangea foarte mult.

 

In urma discutiei cu pediatra copilului, am fost la un Dr. specialist, Dr. Iuliana Dobrescu, care a observat copilul in timpul unei intalniri si a pus diagnosticul de TSA, ODD si ADHD. Ulterior am inceput terapia alaturi de coordonatorul psiholog Daniela Gavankar (Martinescu).

Terapia s-a desfasurat acasa, cate 3 ore pe zi, timp de 3 ani si toata familia a sprijinit integrarea copilului. Cea mai mare provocare a terapiei a fost controlarea furiei copilului si a problemelor de comportament pentru ca dezvoltarea cognitiva a fost rapida iar progresul s-a vazut din prima luna de terapie. Andrei a inceput sa vorbeasca in curand de la inceperea terapiei, si nu a avut dificultati in a invata notiuni abstracte si complicate. Coordonatorul programului sau a fost Daniela (Martinescu) Gavankar, iar terapeutii din echipa lui au fost numerosi pe parcursul celor 3 ani de terapie in fiecare zi (Anca, Oana, Luminita, Simona, Corina). Cea mai longeviva terapeuta si cea mai indragita de Andrei este Anca Mihaela Pasalau, cu care lucreaza si in prezent 2 ore x 3 zile/saptamana.

 

In prezent Andrei are 7 ani si 5 luni, este in clasa a 2-a la Scoala Gimnaziala 310 “Regele Mihai I”,  unde are profesor itinerant care vine 1 ora pe saptamana. Face fata cu usurinta cerintelor scolare si se descurca excelent la teme, insa se confrunta cu dificultati in ceea ce priveste relatiile cu copiii si cu invatatoarea de la clasa. Inca nu s-a adaptat complet rigorilor scolare, regulile clasei sunt greu de respectat pentru el (stat in banca in timpul orelor, sa nu vorbeasca neintrebat, sa nu cante sau sa vorbeasca in timpul orelor, etc).

 

Andrei este un copil foarte inteligent, cu un IQ mult peste media varstei lui, cu o extraordinara capacitate de memorare a informatiilor si a detaliilor. Este un copil caruia ii plac lucruri si jocuri de copii adecvate varstei lui dar care acumuleaza foarte repede frustari si nu isi poate reprima iesiri furioase uneori violente, atat verbale cat si fizice. Ii place foarte mult sa citeasca, uneori obsesiv aceleasi texte dar cu multa rabdare poate fi convins sa incerce si lucruri noi.

 

Nu ar fi fost copilul de azi si nu vreau sa ma gandesc la cum ar fi fost daca Andrei nu ar fi inceput terapia la timp.

 

Am invatat multe alaturi de Andrei si am invatat multe datorita lui Andrei. Nimeni nu e pregatit pentru asa ceva. Parintii trebuie sa aiba prezenta de spirit si sa inceapa terapia cat mai curand, in acelasi timp sa nu aiba asteptari prea mari pentru ca toti copiii sunt diferiti si evolueaza diferit. Oricum cand se observa semne ale unei dezvoltari atipice – cel mai bun moment de a actiona este ieri.”

liliana@paradismedia.ro

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Redirectionez 2%

2% pentru Autism

Centrul de Terapie pentru Copiii cu Autism

Centrul AITA ofera copiilor cu autism programe de terapie intensiva, timpurie, utilizand PECS, terapie comportamentala aplicata (ABA), logopedie, kinetoterapie, socializare, toate acestea alcatuite in urma evaluarilor initiale si periodice. La Centru fiecare copil lucreaza in camera sa, avand materialele sale si echipa sa de terapeuti si coordonatori cu multi ani de experienta in domeniu.

Facebook

http://www.facebook.com/ Asociatia AITA

Online

Stats

  • 591,676 hits
%d blogeri au apreciat asta: