Cum reducem autostimularile copiilor cu autism

Posted on: 7 Martie, 2012

Traducere: Anca Toader
Multi copii cu autism folosesc comportamente de auto-stimulare, ca un mijloc de a se calma sau a demonstra că sunt încântaţi. Câteva exemple de „stimulare” includ balansoar, fluturatul mainilor, bâzâit, aplauze, manipularea unui obiect şi sar în sus… şi în jos. Aceste comportamente nu sunt dăunătoare. Cu toate acestea, ele pot interfera cu învăţarea şi face copilul tau mai puţin acceptat de societate.
Aflati ce anume reduce comportamentul de auto-stimulare al copilului tau.
1. Distrage-i atentia. Cand copilul incepe „stimularea,” să se concentreze atenţia pe altceva. Dă-i ceva să ţină mâinile ocupate, dacă el este flutura mainile sau aplauda. Pune-i muzica linistitoare, dacă el este un Hummer. Faceti o plimbare vioaie, dacă îi place să sară în sus şi în jos. Păstreaza una dintre jucariile sale preferate sau obiecte cu tine, astfel încât să îi distragi atenţia cu ea.
2. Înlocuiţi comportament stimulativ cu o alternativă mai acceptabilă social. Multi copii cu autism sunt ostracizaţi, deoarece comportamentul lui pare ciudat fata de „normal”. Există mai multe moduri de a invata copilul dvs. pentru a „se stimula” într-o manieră mult mai acceptata de societate.
Daca copilul dvs. se joaca cu mainile, invatati-l o metoda care se observa mai putin, si anume sa bata cu degetul in masa. Daca linge difeite obiecte, dati-i acadele. Cand ii dati o alternativa la stimulare, el inca este stimulat dar pare mai normal.
3. Oferiţi un anumit timp pentru stimulare. Faceti-i timp in programul zilnic al copilului. Dacă ii veti oferi copilului dumneavoastră un timp si loc adecvat, il invatati cand si unde sa o faca. Acest lucru ajută la reducerea comportamentului nepotrivit. Dati-i copilul dumneavoastră timp de 10 până la 15 de minute, în camera lui, atunci când el este în suprasarcină senzorială. Acest lucru ar putea fi bun după şcoală, după o activitate extracurriculara sau după o plimbare la magazinul alimentar.
4.  Reducerea lucrurilor stresante în mediul lui. De multe ori  comportamentele de auto-stimulare sunt generate de situaţii care sunt stresante pentru copil. Aflati ce il streseaza pe copilul dumneavoastră , astfel încât să-l puteţi reduce/ scoate din în mediul lui. Eliminarea lucrurilor care il streseaza pe copilul dumneavoastră va reduce nevoia lui de auto-stimulare.
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Redirectionez 2%

2% pentru Autism

Centrul de Terapie pentru Copiii cu Autism

Centrul AITA ofera copiilor cu autism programe de terapie intensiva, timpurie, utilizand PECS, terapie comportamentala aplicata (ABA), logopedie, kinetoterapie, socializare, toate acestea alcatuite in urma evaluarilor initiale si periodice. La Centru fiecare copil lucreaza in camera sa, avand materialele sale si echipa sa de terapeuti si coordonatori cu multi ani de experienta in domeniu.

Facebook

http://www.facebook.com/ Asociatia AITA

Online

Stats

  • 610,175 hits
%d blogeri au apreciat asta: