Atelierul pentru parinti (grup de suport)

Posted on: 11 Februarie, 2010

O mana intinsa

Astazi a fost prima intalnire a parintilor care s-au inscris in atelierul nostru. Feed-back-ul a fost foarte pozitiv si toti participantii au vorbit, au povestit, au ras, au plans, au imparatsit si s-au bucurat foarte mult de intalnire. Initiativa a fost foarte bine-prinita si apreciata de catre parintii care au fost multumiti si incantati de informatiile pe care le-au primit si de atmosfera pe care am creat-o. Suntem mandri si entuziasmati si vom continua seria acestor intalniri la care va invitam sa participati.

Despre atelierul de astazi…

„…Noi parintii putem si trebuie sa investim in educatia copilului, dincolo de educatia formala, pentru ca pe noi ne intereseaza cel mai mult de copiii nostrii. Asa cum Antoine de Saint-Exupery spunea prin vorbele micului print : ”timpul pe care tu l-ai pierdut pentru trandafirul tau il face atat de important. Tu devii responsabil pentru totdeauna de ceea ce ai cultivat”. Este deci responsabilitatea noastra sa cultivam si sa integram copilul in viata sociala, noi trebuie sa avem pentru copilul nostru care este atat de deosebit, un proiect educativ pe masura lui. Asta cere multa reflectie si analiza personala, dar ce ar mai fi viata daca nu ne-ar cere astfel de demersuri. Eu am simtit asta din plin de-a lungul celor patru ani in care am fost creatoarea propriei mele putinte. Totul de-a lungul zilei tindea sa devina foarte semnificativ in timpul meu de stat acasa, in aceasta noua meserie de a trai. Este adevarat ca a-ti organiza ziua pentru a intreprinde un astfel de demers, cere multa constanta si multa suplete in gestionarea cotidianului. Ceea ce conteaza in primul rand, este disponibilitatea noastra, care trebuie sa fie in primul rand vis a vis de noi insine (eu nu am lipsit niciodata de la ora mea zilnica de sport) pentru a putea cat mai eficienta posibil vis a vis de fiul meu. Este o filosofie de viata pe care am adoptat-o incet, incet in munca mea cu fiul meu, pentru ca el nu trebuia sa se simta judecat sau neglijat. Eu am devenit mediatorul lui de relatie, ajutandu-l sa intre in propria lui mica existenta si ajutandu-l sa creeze legaturi si mi-am dat seama ca totul era defapt un drum, ca totul era o oportunitate, si ca era intotdeauna posibil sa exploatam momentele pe care le traiam impreuna, intr-o maniera pozitiva.”
Barbara   Donville  – Vaincre L’autisme ( edit. Odile Jacob, 2006)

Atelierul nostru reprezinta o ocazie si un loc de intalnire pentru parintii copiilor cu tulburari pervazive de dezvoltare, la care sunt invitati sa participe cei care doresc sa vorbeasca, sa fie intelesi, sprijiniti, ghidati, incurajati.
ATELIERUL PENTRU PARINTI este pe de o parte un grup de suport cu rolul de a asigura un cadru in care participantii vor beneficia de sprijin, intelegere si consiliere psihologica pentru dificultatile proprii, dificultatile legate de dezvoltarea copilului, specificul sindromului autist, dar si pentru dificultatile din relatia parinte – copil. ATELIERUL este pe de alta parte un workshop de prezentare de informatii si dezbateri cu rolul de a funiza raspunsuri obiective la intrebarile care va framanta.

„Am participat la primul „Atelier pentru parinti” crezand ca va fi o prezentare de specialitate. A fost o surpriza foarte placuta sa constat ca informatille de specialiate, de care avem atata nevoie, au fost insotite de discutii intre noi toti participantii.
Pentru mine acele 2 ore au fost ca o alinare pe care o astept demult pentru ca am putut sa spun povestea noastra unor oameni care ma intelegeau si in acelasi timp am putut asculta povestile ceolorlalti parinti.
Este minunat atunci cand constati ca nu esti singur pe lume si ca exista oameni carora le pasa si care se implica.
Va multumesc inca o data pentru aceasta idee, pentru implicarea si profesionalismul vostru si nu in ultimul rand pentru sprijinul pe care ni-l acordati.” Alina C.

Atelierele se desfasoara cu o frecventa de 2 intalniri pe luna, joi, intre orele 10.00 – 12.00
Va asteptam cu un mail la asociatia.aita@yahoo.com pentru a va putea inscrie in grupul nostru.

2 răspunsuri to "Atelierul pentru parinti (grup de suport)"

sint din iasi si as vrea sa intru in grupul vostru

Buna ziua, trimiteti un e-mail pe adresa asociatia.aita@yahoo.com pentru a va putea inscrie. Grupurile se desfasoara in Bucuresti la sediul asociatiei din str Diditel nr 11, zona Tineretului.

Lasă un răspuns

Redirectionez 2%

2% pentru Autism

Centrul de Terapie pentru Copiii cu Autism

Centrul AITA ofera copiilor cu autism programe de terapie intensiva, timpurie, utilizand PECS, terapie comportamentala aplicata (ABA), logopedie, kinetoterapie, socializare, toate acestea alcatuite in urma evaluarilor initiale si periodice. La Centru fiecare copil lucreaza in camera sa, avand materialele sale si echipa sa de terapeuti si coordonatori cu multi ani de experienta in domeniu.

Facebook

http://www.facebook.com/ Asociatia AITA

Online

Stats

  • 599,159 hits
