Incluziunea copiilor cu autism in scoala

Posted on: 14 Aprilie, 2009

Scolile de masa se pregatesc sa-I accepte pe copiii cu autism, si asta nu doar la nivelul documentelor si declaratiilor, ci si in mod concret, real prin organizarea de cursuri si intalniri in care profesorilor li se prezinta tehnici de interventie pentru copiii cu autism. In parteneriat cu CJRAE Ilfov derulam deja activitati de informare asupra problematicii autismului in scolile de masa.

Marti, 7 aprilie am participat la o intalnire organizata in cadrul Scolii Generale nr. 1 Voluntari, de catre aceasta scoala cu spijinul CJRAE Ilfov. Intalnirea a avut ca subiect principal includerea copilului cu CES, respectiv autism, in scoala de masa si prezentarea unor tehnici de logopedie si cognitiv-comportamentale adresate copilului cu autism. In aceasta scoala lucrurile incep sa prinda contur, copiii cu autism incep sa fie primiti in clasele de copii fara probleme speciale de educatie iar profesorii deja se pregatesc pentru incluziune. S-a pus in discutie Ordinul nr. 5379 din 25 noiembrie 2004 privind Metodologia de organizare si funcţionare a serviciilor educaţionale prin cadre didactice de sprijin / itinerante pentru copiii cu cerinţe educative speciale, scolarizaţi in invaţamantul de masa. Necesitatea profesorului asistent la clasele cu copii cu autism devine tot mai mult o necesitate. In Romania nu exista profesor asistent, si de obicei, oricat de mare sau de mic este numarul de copii dintr-o clasa, acolo exista o singura persoana la catedra, iar copiii care au nevoie de ajutor suplimentar vin de acasa cu propriul insotitor, platit de catre familie. Aceasta situatie trebuie sa se schimbe, si cred ca aceasta schimbare se va face in curand.

5 răspunsuri to "Incluziunea copiilor cu autism in scoala"

Buna seara !Sunt destul de sceptica cu privire la integrarea copiilor cu autism in scolile de masa si vorbesc din interiorul sistemului , in calitate de profesor de sprijin. Chiar astazi impreuna cu o mamica ne-am lovit de refuzul categoric al unui cadru didactic de a integra un copil cu elemente autiste si este cel de-al 2-lea copil refuzat in ultima luna la scoli diferite . Copii cu intelect in liminar care din cauza unor probleme comportamentale nu-si gasesc locul in sistemul educational .

fetita mea are 8 ani are autism ,am facut cerere la inspectoratul scolar pt. invatator de sprijin si am fost refuzata pt. ca nu sint in aceeasi scoala un nr. de 8-12 copii.ce sa fac in acest caz fetita mea fiind singura din oras?

Buna ziua! sunt mama unei fetite cu autism in varsta e 7 ani si locuim i Vidin-Bulgaria.Din cauza neintelegeri cu sotul meu m- am hotarat sa ma mut cu fetita in Galati, deoarece acolo este fratele meu plus de asta mama mea poate sta la mine sa o ingrijeasca pe fata pana cand eu sunt la munca.Problema este unde dau fata la scoala deoarece acasa nu poate sta ea trebuie sa mearga la o scoala normala sau speciala sau centru unde se ocupa de ei si fac terapie deoarece acasa daca sta nu rezolvam nimic nu se poate socializa,invata lucruri car-i trebuiesc in viata.
Vreau sa stiu daca exista in Galati o scoala speciala sau centru de resurse de unde invatator special lucreaza cu acesti copii sau centru unde se face terapie

Buna ziua
Locuiesc in Snagov si as dori sa stiu daca in gradinitele din Snagov sau Ghermanesti veti initia programe de integrare pentru copii cu autism?
Multumesc
Gabriela

Sunt din Galati ,am o fetita cu ADHD SI TULBURARE DE SPECTRU AUTIST (SINDROM ASPERGER) ,si ma lovesc de pregatirea eliminarii copilului meu din scoala pe motivul ca este altfel decat un copil normal.Din lipsa de atentie ,care ar fi normal sa i-o ofere in plus invatatoarea ,deranjeaza orele prin a bate cu piciorul in banca,prin a fredona in surdina anumite cantecele; asta pentru ca nu i se da ceva de facut ,nu i se acorda atentie si este tratata cu indiferenta si multa lipsa de suflet. Acum a inceput clasa intai si deja face front comun (invatatoarea) cu parintii copiilor din clasa,fara stiinta mea,incearca sa intoarca impotriva mea inclusiv profesorii de la celelalte discipline, ca sa reiasa ca este total neadecvat copilul intr-o scoala de masa cu regim normal. Parintii care au inceput cu reprosuri urate la adresa mea si care exagereaza totul doar pentru a-mi demonstra ca locul fetitei mele nu e acolo; desi stie de la 5 ani alfabetul,matematica simpla ,scrie (urat ,dar scrie) si are cunostinte destul bogate cam despre toate domeniile. De 3 ani copilul face terapie de tip comportamental, de tip ABA,teach,pecs,si ma vad in situatia de a o duce in alta parte ,la alta scoala,unde?
Am obosit sa vad lipsa de informare a unor invatatori ,desi initial se arata extrem de sufletisti si promit multe ca apoi sa isi arate adevarata valoare si adevaratul caracter, adica …0. Sunt disperata si doresc sustinere reala pentru copil,sa studieze ca orice copil, nu sa ma lovesc de situatie in care nu fac altceva decat sa vad peste tot ca o excud; realizez ca daca voi continua sa duc copilul la aceasta invatatoare va incepe cu mai mult zel sa ii demonstreze copilului si mie ca e nepuncioasa fetita mea in ritmul normal si „ii trage pe ceilalti in jos”; probabil pana la ura,chestie pe care copilul deja o simte,mi-a spus ca nu mai vrea la scoala ca d-na e rea; iar acesti copii nu stiu sa minta. Si ca sa „oblig” copilul sa- l duc la cineva care nu are suflet ,deja nu fac decat sa-i creez repulsie fata de scoala,CE SA FAC,CINE MA POATE AJUTA? luciapisi@yahoo.com; tel 0745294050 – cu respect LUCIA PREDA

Lasă un răspuns

Redirectionez 2%

2% pentru Autism

Centrul de Terapie pentru Copiii cu Autism

Centrul AITA ofera copiilor cu autism programe de terapie intensiva, timpurie, utilizand PECS, terapie comportamentala aplicata (ABA), logopedie, kinetoterapie, socializare, toate acestea alcatuite in urma evaluarilor initiale si periodice. La Centru fiecare copil lucreaza in camera sa, avand materialele sale si echipa sa de terapeuti si coordonatori cu multi ani de experienta in domeniu.

Facebook

http://www.facebook.com/ Asociatia AITA

Online

Stats

  • 591,676 hits
