Invata-ma, nu-mi pune o eticheta!

Posted on: 2 Februarie, 2009

Cami Matei – logoped, recuperare si terapie in autism

 

Sa fii diferit nu inseamna neaprat ceva rau. Pana la urma toti suntem diferiti, toti avem ciudateniile noastre si toti ne dorim sa fim intelesi. Copiii autisti sunt diferiti. Reusesc cu greu sa inteleaga lumea, insa poate daca am privi lucrurile dintr-o alta perspectiva am reusi sa ne apropiem mult mai usor de ei, am reusi sa-i acceptam, sa le privim si calitatile nu numai defectele, am reusi sa  ne bucuram de ceea ce pot ei sa faca si nu sa contorizam numai esecurile.

 

                              Invata-ma …….nu-mi pune o eticheta

 

                                          ( Barbara K. Given, Ph.D)

 

Nu sunt un invalid….

Invat intr-un mod diferit

Nu sunt handicapat

Numai ca eu invat sa folosesc  numai informatiile care intr-un fel sau altul au o semnificatie pentru mine

Unii m-ar putea considera handicapat

Atunci cand insista sa ma invete in moduri in care eu NU POT invata

Sau atunci cand insista sa-mi demonstrez abilitatile intr-un mod adecvat pentru e, insa nu si pentru mine

Nu eu sunt cel care ma gasesc in afara tuturor……inadecvat, handicapat sau invalid

E acest sistem

Nu vreau ca profesorul meu sa-mi fie doar amic ci imi doresc ca el sa fie un exemplu pentru mine si un prieten adevarat

Nu vreau ca profesorul meu sa-mi faca viata mai usoara ci imi doresc ca el sa fie convins ca ceea ce ma invata merita sa fie invatat si el sa faca acest lucru cu atat de mult entuziasm incat sa ma incurajeze sa merg inainte pana voi invata

Nu vreau sa fiu preferatul nimanui dar vreau sa fiu tratat ca o persoana care merita respect in ciuda modului meu de a invata…..sau poate tocmai din acest motiv

Nu imi doresc un profesor care are nevoie de  laude ci imi doresc unul care intelege respectul meu pentru el chiar daca arat acest lucru intr-un mod stangaci sau uneori chiar agresiv

Nu vreau un alt creier ci vreau sa invat cat mai mult posibil

Nu vreau sa-mi fie pusa o eticheta ci imi doresc o educatie adecvata

Nu vreau sa fiu numit un copil cu “dificultati de invatare”

Tot ce VREAU este  SA INVAT

Invatati-ma, nu-mi puneti o eticheta.

1 Response to "Invata-ma, nu-mi pune o eticheta!"

CATA DREPTATE AVETI !DACA AR CUNOASTE SOCIETATEA CARE SUNT PROBLEMELE CU ADEVARAT ALE AUTISTILOR AR FI PRIMUL PAS SPRE REZOLVAREA LOR !

Lasă un răspuns

Redirectionez 2%

2% pentru Autism

Centrul de Terapie pentru Copiii cu Autism

Centrul AITA ofera copiilor cu autism programe de terapie intensiva, timpurie, utilizand PECS, terapie comportamentala aplicata (ABA), logopedie, kinetoterapie, socializare, toate acestea alcatuite in urma evaluarilor initiale si periodice. La Centru fiecare copil lucreaza in camera sa, avand materialele sale si echipa sa de terapeuti si coordonatori cu multi ani de experienta in domeniu.

Facebook

http://www.facebook.com/ Asociatia AITA

Online

Stats

  • 603,640 hits
