Noi am folosit PECS-ul

Posted on: 6 Noiembrie, 2008

„Sunt mama unui copil de 3 ani si 5 luni care a fost diagnosticat cu tulburare pervaziva de dezvoltare si care a inceput sa faca terapie ABA din septembrie 2008.

Pentru a incepe sa comunice cu cei din jurul sau s-au introdus imaginile PECS (copilul nu vorbea, ci doar spunea cateva cuvinte, foarte rar), ca pas pregatitor in a-l face sa vorbeasca, imagini care-l ajuta foarte mult sa ceara atunci cand isi doreste ceva.  PECS-ul este practic un mijloc de comunicare benefic pentru copil deoarece in acest fel el poate sa exprime ceea ce isi doreste.

Baiatul meu lucreaza cu imaginile PECS, care l-au facut nu numai sa comunice ci si sa vorbeasca (acum rosteste multe cuvinte la cerere dar si cateva chiar spontan dupa o luna si jumatate de terapie).

Ca parinte recomand cu incredere utilizarea PECS-ului in programul copilului

Alina Martalogu”

Anunțuri
Etichete: ,

4 răspunsuri to "Noi am folosit PECS-ul"

Părerile sunt împărţite. PECS este cu siguranţă util, însă eficienţa utilizării imaginilor în comunicare nu trece de un anume prag.

Aceste limite au făcut ca dezvoltatorii VBA (Verbal Behavior Analysis – o metodă de terapie derivată din Lovaas ABA şi teoria Verbal Behavior) să descurajeze utilizarea imaginilor în comunicare.

PECS-ul ca mijloc de comunicare se adreseaza celor care nu au dobandit vorbirea ca sistem de comunicare.
In urma folosirii PECS-ului copilul poate dobandi un sistem de comunicare cu ajutorul imaginilor eficient si pe masura posibilitatilor lui, sau poate dobandi limbajul verbal.
Daca vorbim de copil cu deficienta mintala asociata sau autism sever atunci stadiile PECS sunt suficiente pentru nivelul de comunicare la care poate ajunge copilul.
Cand copilul se dezvolta bine cognitiv atunci el isi poate insusi alte sisteme de comunicare (scris, computer etc) care sa-i satisfaca neviole complexe de comunicare (sa imartaseasca lucruri, sa exprime cauzalitatea, etc.).
Dar ca oricare metoda de terapie si PECS-ul are adeptii si combatantii ei.

Ce facem in cazul copiilor care nu identifica obiectele . Spuneti ca arata ceea ce isi doreste , dar daca el nu poate identifica??

Buna ziua,
Intr-o prima faza PECS copilului i se prezinta cate o singura imagine si obiectul care o reprezinta, astfel incat copilul nu poate gresi, desi alegerea o face practic adultul, apoi se face un training de discriminare a imaginilor.
Exista si copii care nu ajung sa comunica cu imaginile PECS, dar marea majoritate ajung sa discrimineze foarte rapid si sa ceara exact ceea ce isi doresc.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Redirectionez 2%

2% pentru Autism

Centrul de Terapie pentru Copiii cu Autism

Centrul AITA ofera copiilor cu autism programe de terapie intensiva, timpurie, utilizand PECS, terapie comportamentala aplicata (ABA), logopedie, kinetoterapie, socializare, toate acestea alcatuite in urma evaluarilor initiale si periodice. La Centru fiecare copil lucreaza in camera sa, avand materialele sale si echipa sa de terapeuti si coordonatori cu multi ani de experienta in domeniu.

Facebook

http://www.facebook.com/ Asociatia AITA

Online

Stats

  • 591,676 hits
%d blogeri au apreciat asta: