Greseli frecvente in terapie

Posted on: 14 Iulie, 2008


1) Nu toate trail-urile sunt incheiate (discrete).
2) Folosirea in exces a numelui copilului poate duce la “debransarea” copilului la auzul numelui sau numele sa devina un substitut pentru “Pregateste-te”.
3) Nu se cere / impune contactul vizual cand acesta este necesar (ex.: in timpul conversatiei sau al enuntarii unui SD).
4) Nerecompensarea copilului pentru comportamente adecvate (ex.: vine singur la lectie, sta jos, s-a sters la gura…).
5) Absenta trail-ului nepromptat dupa un trail promptat.
6) Nepromptarea dupa 2 trail-uri incorecte, permitand greseli repetate.
7) Nepromptarea indeajuns de frecventa a raspunsului pentru Itemi nou introdusi.
8) Oferirea unei recompense foarte dorite pentru raspuns promptat (ex.: nefolosirea recompensei diferentiate).
9) Invatarea in sine nu este ridicata la valoarea de recompensa pentru copil.
10) Negradarea prompt-ului (neutilizarea prompt-ului minimal).
11) Lipsa de creativitate in alegerea recompensei.
12) Lipsa programarii Generalizarii. Copilul, intr-un final, ar trebui sa invete sa raspunda la SD in mediul natural.
13) Necaptarea si directionarea eficienta a atentiei copilului in timpul enuntarii SD-ului.
14) Asteptarea pasiva a copilului sa ni se alature inainte de initierea unui sitting.
15) Captarea atentiei printr-o comada anterior SD-ului (ex.: “mainile cuminti”, “uita-te la mine”).
16) Acceptarea de catre tutore a autocorectarii si angajarii in raspunsuri multiple din partea copilului.
17) Asteptarea mai mult de 3-5 secunde dupa un non-raspuns inainte de consecinte.
18) Promptarea raspunsului intarziat (bun sau gresit) in loc de incheierea trail-ului si promptarea trial-ului imediat urmator.
19) Raportul disproportionat dintre esecuri si succese.
20) Acceptarea tiparului “castigi-stau/pierzi-fac ce vreau” ca si comportament din partea copilului.
21) Lipsa criteriilor clare de raspuns.
22) Promptarea dupa Consecinta in loc de promptarea simultana sau imediat dupa prezentarea SD-ului.
23) Promptarea neadecvata (promptare fizica in loc de promptare prin imitatie sau P imitativ in loc de P verbal)
24) Neintroducerea de itemi/programe noi cand cele curente sunt masterate.
25) Prea multi itemi/programe curente.
26) Nestructurarea timpului liber de joaca al copilului.
27) Lungirea inutila a sitting-ului si pierderea atentiei copilului sau reducerea motivatiei pentru raspunsuri clare, rapide.

„Common Treatment Mistakes” /2001 O.Ivar Lovas

 

 

Anunțuri
Etichete:

2 răspunsuri to "Greseli frecvente in terapie"

Va rog sa-mi spuneti care este pluralul corect/folosit a substantivului „boala”. Eu am auzit ambele variante dar nu stiu care dintre ele este corecta. Va rog sa ma ajutati. Va multumesc mult

BUNA,
Eu nu am nici o competenta in domeniul lingvistic, dar cred ca pluralul este „boli”. Nici nu stiu care este cealalta varianta.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Redirectionez 2%

2% pentru Autism

Centrul de Terapie pentru Copiii cu Autism

Centrul AITA ofera copiilor cu autism programe de terapie intensiva, timpurie, utilizand PECS, terapie comportamentala aplicata (ABA), logopedie, kinetoterapie, socializare, toate acestea alcatuite in urma evaluarilor initiale si periodice. La Centru fiecare copil lucreaza in camera sa, avand materialele sale si echipa sa de terapeuti si coordonatori cu multi ani de experienta in domeniu.

Facebook

http://www.facebook.com/ Asociatia AITA

Online

Stats

  • 598,613 hits
%d blogeri au apreciat asta: