Workshop

Posted on: 21 Mai, 2008

Analiza Comportamentala Aplicata
Workshop cu experti ABC – Applied Behavior Consultants, California
12-14 iunie 2008, Bucuresti
 
 
Din dorinta de a prezenta parintilor copiilor cu autism, specialistilor si reprezentantilor institutiilor publice din domeniu principalele metode de terapie folosite in tratarea  tulburarilor din spectrul autismului, AUTISM ROMANIA – Asociatia Parintilor Copiilor cu Autism, cu sprijinul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti organizeaza in perioada 12-14 iunie 2008 un workshop pe tema terapiei comportamentale ABA, cu invitati din Statele Unite, profesionisti ai companiei Applied Behavior Consultants. Workshop-ul va avea loc in cadrul  Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Soseaua Panduri nr. 90.
 
Applied Behavior Consultants, Inc. (www.abcreal.com) a fost creata cu mai bine de 20 de ani in urma in Sacramento, CA pentru a furniza servicii pentru persoanele cu dizabilitati de dezvoltare. In prezent ABC furnizeaza servicii ABA – (Applied Behavioral Analysis) pentru peste 400 de clienti in diverse regiuni ale Californiei si a deschis scoli de formare ABA in Bahrain si China.  Totodata, ABC a organizat instruiri ABA in Algeria, Franta, Islanda, Filipine, Rusia, Africa de Sud si acum si in Romania.  Scopul ABC este a creste constientizarea principiilor si aplicarii ABA la nivel international.
 
AUTISM ROMANIA – Asociatia Parintilor Copiilor cu Autism a fost infiintata in septembrie 2001  de catre un grup de parinti, carora li s-au alaturat si cativa profesionisti si prieteni ai persoanelor cu autism. Misiunea noastra este apararea drepturilor si intereselor persoanelor a caror viata este marcata de autism, cresterea calitatii vietii acestora si promovarea includerii si participarii lor depline la viata comunitatii din care fac parte.
 
Subiectele de baza ale workshop-ului sunt:
  • Principiile Teoretice de Analiza Comportamentala Aplicata (ABA)
  • Caracteristicile care definesc Autismul si ASD (Autism Spectrum Disorder – Tulburarile din Spectrul Autismului)
  • Istoria autismului, incepand cu Sindromul Kanner, pana la ceea ce astazi este cunoscut drept Tulburari din Spectrul Autismului
  • Observarea directa a comportamentelor deficitare si a celor in exces, cum definim si masuram comportamentele
  • Intelegerea conceptuala a componentelor evaluarii comportamentale, incluzand analiza descriptiva si analiza functionala pentru a determina care este tratamentul potrivit pentru copil.
  • Folosirea corecta si intelegerea fundamentala a terminologiei ABA folosita in domeniul Analizei Comportamentale.
  • Implementarea practica a metodologiei Discrete Trials (Incercari Diferite) in contextul teoretic al analizei functionale si modelul contingentei compus din trei termeni cheie (antecedent, comportament si consecinta)
    • Discriminarea in cadrul si dincolo de anumite arii de abilitate
    • Procedee de Corectare a Erorilor ce se fac in discriminare (un raspuns care contine o singura actiune) si in lectii care contin o succesiune de actiuni (inlantuind o serie de raspunsuri)
  • Intelegerea conceptuala a sistemului PECS (Picture Exchange Communication System – Sistem de Comunicare prin Schimbare de Poze/Imagini) cu pregatire practica
  • Intelegerea generala a planului de reducere (un plan non-aversiv) a comportamentelor nepotrivite si a rolului persoanelor care aplica acest plan
    • Recompensa diferentiala
    • Ignorare planificata
    • Redirectie
  • Abilitatea de observare – a deosebi comportamentele specifice si operationale de comportamentele generale si interpretarea acestora
  • Analiza sarcinilor si predarea secventelor unei sarcini sau a unei abilitati complexe
  • Procesul de probare a recompenselor – stabilirea recompenselor preferate
  • Aplicarea principiilor de recompensa: contingenta, imediata, consistenta si potrivita
  • Aplicarea proceselor de formare, de diminuare si de indemn/prompting
  • Invatarea copiilor (atat cei cu capacitate verbala, cat si cei fara) cum sa ceara ceva folosind o metoda potrivita si acceptata in societate
Taxa de participare: 120 lei pentru cele 3 zile de workshop (reducere de 50% pentru studenti si parintii membri ai organizatiei AUTISM ROMANIA).
 
Plata se poate face in contul RO16 RNCB 0075 0352 1615 0001 BCR sector 4 sau in numerar la intrarea in sala. Plata prin cont va asigura rezervarea locului. Pauzele de cafea si de pranz sunt asigurate de organizatori.
 
Inscriere: pentru inscriere va rugam sa ne trimiteti datele dvs (nume, ocupatie, telefon, e-mail) si detalii despre asteptarile dvs in ceea ce priveste participarea la workshop pana la data de 9 iunie, pe adresa de e-mail: office@autismromania.ro. In cazul in care ati realizat plata in cont, va rugam sa ne trimiteti in momentul inscrierii si o copie a documentului de plata.
 
Pentru alte detalii: e-mail office@autismromania.ro sau mobil 0731 816 880 (Liuba Iacoblev) sau 0745 079 129 (Andreea Sorescu). 
Anunțuri
Etichete:

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Redirectionez 2%

2% pentru Autism

Centrul de Terapie pentru Copiii cu Autism

Centrul AITA ofera copiilor cu autism programe de terapie intensiva, timpurie, utilizand PECS, terapie comportamentala aplicata (ABA), logopedie, kinetoterapie, socializare, toate acestea alcatuite in urma evaluarilor initiale si periodice. La Centru fiecare copil lucreaza in camera sa, avand materialele sale si echipa sa de terapeuti si coordonatori cu multi ani de experienta in domeniu.

Facebook

http://www.facebook.com/ Asociatia AITA

Online

Stats

  • 591,676 hits
%d blogeri au apreciat asta: