Evaluarea unui terapeut ABA

Posted on: 4 Mai, 2008

*Model

LUCRUL COMFORM DISCRETE TRIAL
SD (cerinta) – R (raspunsul copilului) – SR (consecinta / stimulul intaritor)
SD – se da clar fara echivoc, cu voce mai ridicata decat obisnuit, cu putere si siguranta, decis, fara interferente si cuvinte de prisos. Stimulii si tokenii sunt prezentati clar si punctual cu spatii intre ei. Toate sunt prezentate cand copilul este pregatit de R.
P – timing bun. Folosirea P adecvat cat mai putin intrusive, ce va conduce la R corect. Experienta in diminuarea P. Folosirea P adecvat itemilor masterati si folosirea P ce pot fi diminuate.
R – este dat la 3-5’ dupa SD. Atentie la reactiile colaterale comportamentului adecvat sau la reactiile alternative.
SR – alegerea SR sa se potriveasca criteriilor de R stabilite sau sa se potriveasca copilului… Sa fie date rapid dupa R. Sa se faca diferentierea SR potrivit cu R. SR verbal punctat.NU informative cu voce tare si clara dar nu aversiv.

PUNCTE TARI:
PUNCTE CE NECESITA IMBUNATATIRI:

ORGANIZARE SI MAMAGMENT
Alegerea corecta a sittingurilor ce trebuiesc efectuate. Organizarea corecta a sittingurilor. Ritmul de lucru potrivit copilului, ce pastreaza un nivel ridicat de concentrare, in sitting si intre sittinguri.
Planificarea sittingurilor inainte de parcurgerea lor.
Managenent bun al tokenilor si stimulilor.
Tinerea copilului ocupat cu diferite activitati intre sittinguri.
Organizarea cand copilul este ocupat cu o activitate adecvata (fara autostimulare).
Chemarea si eliberarea de la lucru la timpul potrivit.
Notarea corecta la timpul potrivit si cat de precis se poate.

PUNCTE TARI:
PUNCTE CE NECESITA IMBUNATATIRI:

REZOLVAREA UNOR ACTIUNI SPECIFICE
Capacitatea de a face sitting cum s-a stabilit si notat in sedinta.
Intelegerea obiectivelor.
Urmarirea comportamentelor interferate.
Stimularea comunicarii verbale adecvate copilului cu frecventa ridicata.

PUNCTE TARI:
PUNCTE CE NECESITA IMBUNATATIRI:

CREATIVITATE SI INITIATIVA
Folosirea de SR diferite si creative.
Oferirea unei ocupatii bune si creative in timpul liber.
Cererea comunicarii cu copilul sub diferite forme creative.
Investirea de energie in autocorectia comportamentala.
Sa se gandeasca la comportamentul copilului si noi modalitati de invatare ale acestuia.

PUNCTE TARI:
PUNCTE CE NECESITA IMBUNATATIRI:

RESPONSABILITATE SI DEVOTAMENT IN TRATAMENT
Sa arate interes in tratament si in evolutia copilului.
Bun jucator in echipa in paralel cu bunul lucru cu copilul.
Ascultarea si implicarea la sedinte.
Raport la sedinte al problemelor si succeselor.
Participarea cu echipa, oferirea de idei pentru imbunatatirea tratamentului.
Receptarea feed-back-ului si aplicarea lui in tratament.
Respectarea orarului.
Ajungerea la timp la intalniri.
Anuntarea schimbarilor de program din timp, pentru a se putea gasi solutii.

PUNCTE TARI:
PUNCTE CE NECESITA IMBUNATATIRI:

Anunțuri

2 răspunsuri to "Evaluarea unui terapeut ABA"

DANA,

As dori sa stiu cand introduc sistemul de premiere folosind tabla de premiere „token”. Ce comportamente consideri tu „alternative” cele dezadaptative , care?

Eu fac un curs de ABA si vreau sa stiu foarte multe deoarece ma pasioneaza acest domeniu.

a

Buna

Nu inteleg intrebarea „Ce comportamente consideri tu „alternative” cele dezadaptative, care?”

Si daca faci un curs de ABA sunt sigura ca cei cu care faci cursul iti pot raspunde la intrebarea asta. Daca nu, explica-mi ce vrei sa stii cu intrebarea asta si iti voi raspunde cu placere.

Numai bine, bafta

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Redirectionez 2%

2% pentru Autism

Centrul de Terapie pentru Copiii cu Autism

Centrul AITA ofera copiilor cu autism programe de terapie intensiva, timpurie, utilizand PECS, terapie comportamentala aplicata (ABA), logopedie, kinetoterapie, socializare, toate acestea alcatuite in urma evaluarilor initiale si periodice. La Centru fiecare copil lucreaza in camera sa, avand materialele sale si echipa sa de terapeuti si coordonatori cu multi ani de experienta in domeniu.

Facebook

http://www.facebook.com/ Asociatia AITA

Online

Stats

  • 603,640 hits
%d blogeri au apreciat asta: