Ghidul curricular – nivel avansat

Posted on: 16 Octombrie, 2007

Traducere din “BEHAVIORAL INTERVENTION FOR YOUNG CHILDREN WITH AUTISM” by Catherine Maurice, Gina Green & Stephen C. Luce

Abilităţi de participare la lecţii:

1. Realizează contactul vizual în timpul conversaţiei;
2. Realizează contactul vizual în timpul instrucţiilor în grup.

Abilităţi de imitaţie:

1. Imită secvenţe complexe;
2. Imită joaca copiilor de aceeaşi vârstă;
3. Imită răspunsul verbal al copiilor de aceeaşi vârstă.

Abilităţi de limbaj receptiv:

1. Îndeplineşte instrucţiile complexe, formate din trei comenzi;
2. Îndeplineşte comenzi complexe date de la distanţă;
3. Numeşte o persoană, un loc sau un obiect atunci când acestea sunt descrise;
4. Numeşte un obiect din care se vede numai o parte;
5. Identifică obiecte care sunt la fel;
6. Identifică obiecte care sunt diferite;
7. Identifică ce nu aparţine unui grup, în funcţie de caracteristică sau de categorie;
8. Identifică pluralul versus singular;
9. Răspunde la întrebările wh despre o scurtă povestire
10. Răspunde la întrebările wh despre un subiect;
11. Îndeplineşte comenzile “Întreabă…” versus “Spune…”;
12. Găseşte obiectele ascunse atunci când i se dau indicii privind locaţia;
13. Discriminează situaţiile în care trebuie să pună o întrebare de cele în care trebuie să răspundă (să ofere informaţii în schimb).

Abilităţi de limbaj expresiv:

1. Răspunde “Nu ştiu” la întrebările nefamiliare;
2. Denumeşte categoria căreia îi aparţine un anumit item;
3. Denumeşte itemii dintr-o categorie;
4. Repovesteşte o poveste;
5. Descrie obiecte care nu se află la vedere, folosind atribute (caracteristici);
6. Îşi aminteşte evenimente trecute;
7. Descrie subiecte;
8. Spune propriile poveşti;
9. Îşi exprimă confuzia şi cere lămuriri;
10. Denumeşte pronumele posesive;
11. Foloseşte timpul corect al verbelor;
12. Pune o întrebare şi repovesteşte informaţiile obţinute;
13. Ascultă o conversaţie şi răspunde la întrebări legate de acea conversaţie;
14. Îşi afirmă cunoaşterea;
15. Răspunde la întrebări avansate de cunoştinţe generale;
16. Descrie felul în care se face ceva;
17. Descrie similarităţile şi diferenţele dintre obiecte;
18. Răspunde la întrebări de tipul “Care…?”;
19. Pune întrebări wh atunci când îi sunt oferite informaţii vagi.

Limbaj abstract:

1. Răspunde la întrebări de tipul “De ce…?”;
2. Răspunde la întrebări de tipul “Dacă…?”;
3. Completează logic propoziţiile;
4. Descrie neregulile dintr-o imagine;
5. Răspunde “da/nu” (informaţii factuale);
6. Prevede finalul, rezultatul;
7. Priveşte dintr-o altă perspectivă;
8. Oferă explicaţii;
9. Exclude un item în funcţie de categorie/caracteristică;
10. Identifică subiectul principal dintr-o poveste sau o conversaţie.

Abilităţi şcolare:

1. Defineşte oameni, locaţii şi obiecte;
2. Completează un pattern;
3. Potriveşte cuvinte scrise la obiecte şi obiectele la cuvintele scrise;
4. Citeşte cuvinte obişbuite;
5. Numeşte literele (aşa cum sunt pronunţate);
6. Numeşte un cuvânt, începând cu primul sunet;
7. Numeşte consoanele iniţiale, mediane şi finale;
8. Citeşte literă cu literă cuvintele simple;
9. Explică înţelesul cuvintelor;
10. Identifică sinonime simple;
11. Identifică relaţiile temporale;
12. Identifică numeralele ordinale;
13. Identifică cuvintele care rimează;
14. Scrie din memorie cuvinte simple;
15. Adună numere formate dintr-o singură cifră.

Abilităţi sociale:

1. Imită acţiunile unui copil de aceeaşi vârstă;
2. Îndeplineşte indicaţiile unui copil de aceeaşi vârstă;
3. Răspunde la întrebările unui (egal) copil de aceeaşi vârstă;
4. Răspunde la cuvintele prin care un egal iniţiază jocul;
5. Partcipă la jocuri cu egalii, jocuri care se desfăşoară la masă;
6. Iniţiază (propune verbal) jocul cu egalii;
7. Face schimb de informaţii cu egalii;
8. Comunică cu egalii în timpul jocului;
9. Cere ajutorul egalilor;
10. Oferă ajutor egalilor.

Pregătirea pentru şcoală:

1. Îşi aşteaptă rândul;
2. Dă dovada unor noi răspunsuri prin observaţie;
3. Îndeplineşte comenzile date în grup;
4. Face schimb de informaţii sociale într-un grup;
5. Cântă versuri ale unor cântecele de copii în cadrul grupului;
6. Răspunde când este chemat;
7. Ridică mâna pentru a răspunde la întrebări;
8. Ascultă o poveste şi răspunde al întrebări privind acea poveste;
9. Arată şi povesteşte.

Abilităţi de autoservire:
1. Se spală pe dinţi;
2. Îşi închide/deschide fermoarul;
3. Îşi închide/deschide nasturii;
4. Îşi închide/deschide capsele.

tel: 0753.055852;  terapie_in_autism@yahoo.comwww.terapiam.ro

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Redirectionez 2%

2% pentru Autism

Centrul de Terapie pentru Copiii cu Autism

Centrul AITA ofera copiilor cu autism programe de terapie intensiva, timpurie, utilizand PECS, terapie comportamentala aplicata (ABA), logopedie, kinetoterapie, socializare, toate acestea alcatuite in urma evaluarilor initiale si periodice. La Centru fiecare copil lucreaza in camera sa, avand materialele sale si echipa sa de terapeuti si coordonatori cu multi ani de experienta in domeniu.

Facebook

http://www.facebook.com/ Asociatia AITA

Online

Stats

  • 598,613 hits
%d blogeri au apreciat asta: