Ghidul curricular – nivel intermediar

Posted on: 12 Octombrie, 2007

Traducere din “BEHAVIORAL INTERVENTION FOR YOUNG CHILDREN WITH AUTISM” by Catherine Maurice, Gina Green & Stephen C. Luce

Abilităţi de participare la lecţii:

1. Susţine contactul vizual pentru 5 secunde, ca răspuns la strigarea numelui;
2. Realizează contact vizual ca răspuns la strigarea numelui în timp ce se joacă;
3. Realizează contact vizual ca răspuns la strigarea numelui de la distanţă;
4. Răspunde “da” atunci când este numit.

Abilităţi de imitaţie:

1. Imită mişcările gros-motorii din poziţia în picioare;
2. Imită mişcări gros-motorii secvenţiale;
3. Imită acţiuni secvenţiale cu obiecte;
4. Imită acţiuni însoţite de sunete;
5. Imită patternuri (construcţii) de cuburi;
6. Copiază desene simple.

Abilităţi de limbaj receptiv:

1. Identifică camerele;
2. Identifică emoţiile;
3. Identifică locaţiile;
4. Îndeplineşte instrucţiile (comenzile) duble;
5. Dă două obiecte;
6. Recuperează obiecte care nu sunt la vedere;
7. Identifică atributele (caracteristicile);
8. Identifică persoanele din comunitate;
9. Se preface (pretinde că…);
10. Identifică categoriile;
11. Identifică pronumele;
12. Îndeplineşte instrucţiile cu prepoziţii;
13. Identifică un obiect aflat la vedere atunci când îi este descris;
14. Plasează în ordine cartonaşe secvenţiale;
15. Identifică genul;
16. Identifică itemul care lipseşte;
17. Răspunde la întrebările wh (Care? Unde? Cum? Când? Cine?,etc) despre obiecte şi imagini;
18. Răspunde da/nu la întrebări legate de obiecte şi acţiuni;
19. Numeşte un obiect prin atingere.

Abilităţi de limbaj expresiv:

1. Imită fraze din două sau trei cuvinte;
2. Cere itemii doriţi printr-o propoziţie, ca răspuns la “Ce vrei?”;
3. Cere spontan itemii doriţi, printr-o propoziţie;
4. Îşi strigă părinţii de la distanţă;
5. Denumeşte obiectul după funcţia acestuia;
6. Denumeşte funcţii ale obiectelor;
7. Denumeşte şi indică părţi ale corpului conform funcţiei acestora;
8. Denumeşte funcţia părţilor corpului;
9. Denumeşte locaţiile;
10. Denumeşte emoţiile;
11. Denumeşte categoriile;
12. Foloseşte propoziţii simple;
• Este un…
• Văd o…
• Am o…
13. Face schimb de informaţii;
• Am…
• Văd…
• Informaţii sociale;
14. Spune “Nu ştiu” atunci când este rugat să numească obiecte necunoscute;
15. Răspunde la întrebări wh de tipul: “Ce este asta?” şi “Unde este…”;
16. Denumeşte prepoziţiile;
17. Denumeşte pronumele;
18. Răspunde la întrebări ce ţin de cunoştinţele generale;
19. Denumeşte genul;
20. Descrie imaginile printr-o propoziţie;
21. Descrie obiectele aflate la vedere folosind atribute;
22. Îşi aminteşte evenimente din trecutul apropiat;
23. Răspunde la întrebări de tipul “Unde?”;
24. Denumeşte obiectele care aparţin unei camere;
25. Denumeşte funcţia camerelor;
26. Denumeşte funcţia persoanelor din comunitate;
27. Răspunde la întrebări de tipul “Când?”;
28. Descrie secvenţe de imagini;
29. Face jocuri de rol cu păpuşile;
30. Oferă ajutor.

Abilităţi pre-şcolare:

1. Potriveşte itemii din aceeaşi categorie;
2. Dă cantitatea cerută;
3. Potriveşte numărul la cantitate;
4. Potriveşte literele mari la literele mici;
5. Potriveşte cuvintele identice;
6. Identifică “mai mult” şi “mai puţin”;
7. Secvenţializează numerele/literele;
8. Completează ciorne simple (worksheets);
9. Copiază litere şi numere;
10. Identifică numele scris;
11. Desenează imagini simple;
12. Îşi scrie numele;
13. Lipeşte;
14. Taie cu foarfeca;
15. Colorează în chenar.

Abilităţi de autoservire (selfhelp):

1. Îşi îmbracă pantalonii;
2. Îşi îmbracă tricoul;
3. Îşi îmbracă haina;
4. Îşi încalţă pantofii;
5. Îşi încalţă şosetele;
6. Se spală pe mâini;
7. Se duce la toaletă atunci când îl doare burta;
8. Se duce din proprie iniţiativă la baie.”

tel: 0753.055852;  terapie_in_autism@yahoo.comwww.terapiam.ro

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Redirectionez 2%

2% pentru Autism

Centrul de Terapie pentru Copiii cu Autism

Centrul AITA ofera copiilor cu autism programe de terapie intensiva, timpurie, utilizand PECS, terapie comportamentala aplicata (ABA), logopedie, kinetoterapie, socializare, toate acestea alcatuite in urma evaluarilor initiale si periodice. La Centru fiecare copil lucreaza in camera sa, avand materialele sale si echipa sa de terapeuti si coordonatori cu multi ani de experienta in domeniu.

Facebook

http://www.facebook.com/ Asociatia AITA

Online

Stats

  • 598,616 hits
%d blogeri au apreciat asta: