Ghidul curricular – nivel incepator

Posted on: 11 Octombrie, 2007

Traducere din “BEHAVIORAL INTERVENTION FOR YOUNG CHILDREN WITH AUTISM” by Catherine Maurice, Gina Green & Stephen C. Luce

„Cele trei ghiduri pentru planul de studiu (curriculum) din acest capitol subliniază abilităţi care pot fi învăţate de copil. Obiectivele sunt aranjate în ghidul începător, intermediar şi avansat, dar această ierahie nu este rigidă. Primul pas în selectarea programelor constă în evaluarea abilităţilor şi deficitelor copilului dumneavoastră. Ghidurile curriculare pot fi folosite drept cadru pentru o evaluare iniţială. Începând cu Ghidul Curricular – nivel începător, puteţi determina nivelul abilităţilor copilului şi puteţi crea astfel posibile programe de instruire:

Abilităţi de participare la lecţii:

1. Stă singur în scaun;
2. Realizează contactul vizual atunci când e strigat;
3. Realizează contactul vizual atunci când i se dă comanda “Uită-te la mine”;
4. Răspunde la comanda “Mâinile cuminţi”.

Abilităţi de imitaţie:

1. Imită mişcările grosiere (gros-motorii);
2. Imită acţiunile cu obiecte;
3. Imită mişcările fine (motricitatea fină);
4. Imită mişcările orale.

Abilităţi de limbaj receptiv:

1. Îndeplineşte comenzile simple;
2. Identifică părţile corpului;
3. Identifică obiectele;
4. Identifică imaginile;
5. Identifică persoanele familiare;
6. Îndeplineşte comenzile ce presupun verbe;
7. Identifică verbele în imagini;
8. Identifică obiectele în mediu;
9. Indică (cu degetul) imagini într-o carte;
10. Identifică obiectele prin funcţia (utilitatea) lor;
11. Identifică posesia;
12. Identifică sunetele din mediu.

Abilităţi de limbaj expresiv:

1. Arată către itemii doriţi ca răspuns la întrebarea “Ce vrei?”;
2. Arată spontan către itemii doriţi;
3. Imită sunete şi cuvinte;
4. Denumeşte obiectele;
5. Denumeşte imaginile;
6. Cere verbal itemii doriţi;
7. Exprimă sau gesticulează “da” şi “nu” pentru itemii preferaţi şi pentru cei respinşi;
8. Denumeşte persoanele familiare;
9. Face o alegere;
10. Răspunde când este salutat;
11. Răspunde la întrebări sociale;
12. Denumeşte verbele în imagini, la sine şi la alţii;
13. Denumeşte obiectele după funcţia (utilitatea) lor;
14. Denumeşte posesia.

Abilităţi preşcolare:

1. Potriveşte
• Obiecte identice;
• Imagini identice;
• Obiectele la imagini;
• Imaginile la obiecte;
• Culori, forme, litere, numere;
• Obiecte non-identice;
• Obiecte prin asociere;
2. Finalizează independent activităţi simple;
3. Identifică culorile;
4. Identifică formele;
5. Identifică literele;
6. Identifică numerele;
7. Numără pe de rost până la 10;
8. Numără obiecte.

Abilităţi de autoservire (selfhelp):

1. Bea dintr-o cană;
2. Foloseşte furculiţa şi lingura când mănâncă;
3. Îşi descalţă pantofii;
4. Îşi descalţă şosetele;
5. Îşi dezbracă pantalonii;
6. Îşi dezbracă tricoul;
7. Foloseşte şerveţelul/batista;
8. Ştie să folosească toaleta pentru a urina.”

tel: 0753.055852;  terapie_in_autism@yahoo.comwww.terapiam.ro

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Redirectionez 2%

2% pentru Autism

Centrul de Terapie pentru Copiii cu Autism

Centrul AITA ofera copiilor cu autism programe de terapie intensiva, timpurie, utilizand PECS, terapie comportamentala aplicata (ABA), logopedie, kinetoterapie, socializare, toate acestea alcatuite in urma evaluarilor initiale si periodice. La Centru fiecare copil lucreaza in camera sa, avand materialele sale si echipa sa de terapeuti si coordonatori cu multi ani de experienta in domeniu.

Facebook

http://www.facebook.com/ Asociatia AITA

Online

Stats

  • 610,628 hits
%d blogeri au apreciat asta: